קטגוריות:
| >> יין ובריאות » יין אדום וגברים | ||
ישראל פרקר כולנו יודעים כבר מזמן שלשתיית יין אדום יש השפעה טובה על בריאותנו. מדי פעם מתפרסמים מחקרים נוספים המפרטים עוד תוצאות חיוביות לשתיית היין האדום למניעת מחלות. לאחרונה פורסם מחקר האומר ששתיית כוסית יין אדום ביום יכולה לצמצם את סיכון סרטן הערמונית וקיים אפקט המגן באופן חזק על הגוף כנגד תקיפת כל הצורות האגרסיביות של המחלה, שיכולה להיות ממארת. המחקר נערך במרכזל מחקר הסרטן : Fred Hutchinson Cancer Research Center בארה"ב. הממצאים נערכו ע“י ד"ר ג'נט סטנפורד ועמיתיה. בקרב הגברים שצרכו 4 או יותר כוסות של יין אדום לשבוע , נמצאו כ- 60% פחות מקרים של סרטן הערמונית אגרסיבי. סטנפורד ועמיתיה לא מצאו השפעות משמעיות חיוביות או שליליות לסרטן זה הקשורות לצריכת בירה או משקאות חריפים אחרים, ואף לא הוכחה הפחתת סיכון לחלות במחלת סרטן הערמונית ע"י שתיית יין לבן. הוא חומר אנטי מחמצן העוזר לנטרלרדיקלים חופשיים, גורמי סרטן ,בגוף. כנוגד אנטי דלקתי בעל עוצמה הוא חוסם אינזימים מסויימים המאיצים התפתחות גידולים. החומר מפחית התרבות תאים היכולה להוביל לסרטן או לגידול מתמשך של תאי סרטן. הוא עוזר לגוף להפטר מתאים סרטניים. החומר יכול לשמש כהסטרוגן המוריד רמות של הורמונים גבריים, כגון טסטוסטרון, היכולים להשפיע על גידול תאי סרטן הערמונית. בזמן שהחוקרים מצאו שהסיכון לסרטן הערמונית יורד ל6 אחוזים עבור כל כוס יין אדום הנצרכת בשבוע, המחקר מראה שכאשר הצריכה עולה מעל שתיה במידה סבירה ,עלולים להגרם נזקים. קשה להמליץ על צריכת אלכוהול מחשש לצריכה כבדה ובלתי מבוקרת. בכל זאת גברים חייבים לזכור שתוצאות המחקר מניחות שצריכה סבירה נתונה של יין אדום 4, עד 8 כוסות בשבוע, היא בדיוק הרמה של שתייה ממנה ניתן להרוויח. המשתתפים היו באופן יחסי צעירים מגיל 40 עד ,64 והרוב היו מתחת לגיל 60. ע“י ההתמקדות בגברים מתחת לגיל65 שאצלם סרטן הערמונית הוא פחות נפוץ , ניתן לזהות את השפעת האפקט של חשיפה סביבתית מסויימת על סיכון סרטני, כגון צריכת יין, יותר בקלות
דף הבית | אודותינו | תקנון האתר | פרסום באתר | מפת האתר | צור קשר כל הזכויות שמורות: www.wines-israel.co.il |









.jpg)